COMMONSENSE – OG FN´S VERDENSMÅL


Som en ikke-producerende virksomhed, har vi valgt at fokusere på to verdensmål, der som oftest forstås at ligge bagud i værdikæden, men som har stor betydning for både Commonsense, de produkter vi leverer og for vores kunder. Vi vurderer, at samarbejdet med vores leverandører er det område, hvor vi har størst mulighed for at støtte op om FN´s verdensmål.
 

MILJØ OG ETIK – ET AKTIVT VALG!

Fundamentet og drivkraften i Commonsense er som navnet antyder – SUND FORNUFT. Det handler om sund fornuft og ansvarlighed i alt hvad vi foretager os fra kunderådgivning, leverandørsamarbejde, kvaliteter og leverancer. Vi tænker og agerer bæredygtigt, hvor det er muligt.

Som leverandør til Danmarks største erhvervsvirksomheder, er det vores ønske at fremstå som en både ansvarlig, dygtig og pålidelig partner.

Vi har stort fokus på hele tiden at udvikle og forbedre vores forretning, vores systemer og vores viden, så vi altid er opdaterede og kan levere de bedst mulige løsninger til gavn for vores kunder.

Vi har ingen egenproduktion, hverken i Kina eller andre steder, og det er vi stolte af. I stedet bruger vi vores energi på stærke leverandørsamarbejder indenfor vores forskellige forretningsområder. Vi stiller krav til vores leverandører og deres producenter og har processer til at sikre at alle krav opfyldes. Sælger vi et bæredygtigt produkt, er der garanti for at miljøpåstandene kan dokumenteres.


Miljøpolitik

Commonsense handler kun med anerkendte leverandører, der efterlever internationale standarder f.eks. AMFORI – BSCI, ISO 9001, ISO 14001o.l.
Alle leverandører forpligter sig til sammen med deres evt. underleverandører og fabrikker at overholde Commonsense Code of Conduct.


Miljømål

At støtte en forsigtighedstilgang til miljømæssige udfordringer, både hos Commonsense og vores leverandører
At medvirke til at fremme større miljømæssig ansvarlighed
At opfordre til udvikling og spredning af miljøvenlige teknologier

Hos Commonsense er ansvar noget vi tager sammen med både leverandører og kunder. Det er SUND FORNUFT

RE-duce
RE-use
RE-cycle
RE-sponsibility